طراحي ساختمان طراحي ساختمان

mycustomer

كفپوش ها در طراحي ساختمان ها و مزايا و معايب آن ها

يكي از جذاب‌ترين قسمت‌هاي ساختمان كف آن است كه اگر انتخاب درستي داشته باشيد مي‌تواند زيبايي ساختمان شما را دو چندان كند. براي انتخاب كفپوش مناسب بايد با كاربرد آنها، مزايا و معايب، هزينه و كيفيت و امكان تعويض آن ها توجه نمود. شناخت كفپوش ها در طراحي ساختمان ها و توجه به نكات گفته شده مي‌تواند به ‌ها محيطي جذاب و زيبا بخشد. كفپوش ها تنها جايي محكم براي ايستادن و راه رفتن نيستند بلكه بخشي از زيبايي ساختان شما را فراهم مي كند.

كفپوش ها در طراحي ساختمان ها
كفپوش ها يكي از متنوع ترين مصالح ساختماني مي‌باشند كه در فضاي بيروني و دروني ساختمان ها براي پوشش كف ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند. در واقع به لايه هايي كه براي پوشاندن كف يك مكان مورد استفاده قرار مي گيرد، كفپوش گفته مي شود. معمولا كفپوش ها دائمي مي باشند اما امكان تعويض آن ها نيز وجود دارد. كفپوش ها در انواع مختلف و در كاربرد هاي متفاوتي وجود دارند و در مكان هاي مختلفي مي توان از آنها استفاده نمود.

عوامل موثر در انتخاب كفپوش ها در طراحي ساختمان ها
 

عوامل مختلفي در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها تاثير دارند كه مهم ترين آنها عبارتند از :

كيفيت و دوام كفپوش ها در طراحي ساختمان ها
كيفيت كفپوش يك عامل مهم و اساسي در انتخاب آن مي باشد. كفپوش ها بايد در مقابل حوادثي همچون آتش سوزي يا ضربه مقاوم بوده و همچنين بايد قابل تعويضي باشد.

تناسب با طراحي داخلي ساختمان ها
در هنگام انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها بايد با توجه به فرهنگ و شرايط محيطي و متناسب با نوع طراحي و متريال مورد استفاده در ساختمان، كفپوش مناسب را خريداري نمود.

نظافت و شستشو
بهتر است در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها به راحتي شستشو و نظافت آن نيز توجه نماييد.

انواع كفپوش ها در طراحي ساختمان ها
همانطور كه گفته شد كفپوش ها در انواع مختلفي وجود دارند. اما پركاربرد ترين نوع كفپوش در طراحي ساختمان ها مي توان به موارد زير اشاره نمود كه هر يك را كامل توضيح داده و مزايا و معايب ان ها را مورد بررسي قرار داده ايم.

سليقه شخصي در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها
مورد ديگري كه در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان موثر مي باشد، سليقه شخصي افراد مي باشد كه با توجه به روحيات فرد مي توان بهترين نوع كفپوش را خريداري نمود.

هزينه كفپوش ها در طراحي ساختمان ها
كفپوش ها در مدل هاي مختلف با توجه به مصالحي كه در آن ها به كار رفته و كيفتشان هزينه خاص خود را دارند كه بايد با توجه به بودجه خود كفپوش مناسب را انتخاب نماييد.

 

 كفپوش هاي سنگي
 كفپوش هاي چوبي
 كفپوش هاي پلاستيكي
انواع كفپوش هاي سنگي:
كفپوش هاي سنگي از جمله مصالح با دوام در طرح ها و سبك هاي مختلفي هستند كه خود شامل موارد زير مي شوند.

 سنگ:
سنگ ها از انواع كفپوش در طراحي ساختمان ها به حساب مي آيند كه تنوع بالايي داشته و از مصالح گران محسوب مي شوند. كفپوش هاي سنگي از جمله مصالح طبيعي محسوب شده و معمولا در آشپزخانه ها، سرويس هاي بهداشتي، حمام و محيط هاي باز از آن ها استفاده مي شود. سنگ ها از جمله مواد سرد بوده و بهتر است در مكان هايي كه سردسير هستند از آن ها استفاده نشود.

مزاياي كفپوش سنگ:

 تنوع در رنگ، طرح و سبك
نصب سريع و آسان
معايب كفپوش سنگ:

 ترك خوردن در سرما
 قيمت بالا
 سخت بودن تميز كردن آن
 موزاييك:
موزاييك از جمله كفپوش هاي قديمي مي باشد كه از گذشته تا امروز مورد توجه خوبي قرار گرفته است. مواد تشكيل دهنده موزاييك ها آب ، ماسه، سيمان، پودر سنگ و رنگ هاي افزودني مي باشند. موزاييك كفپوشي متراكم شده است.

مزاياي كفپوش موزاييك:

 نصب سريع و آسان
 زيبايي
 تنوع در طرح و رنگ
 طول عمر بالا
 كاشي و سراميك:
كاشي و سراميك در گذشته بيشتر مورد توجه رار داشته است.

مزاياي كفپوش كاشي و سراميك:

 تنوع در رنگ و طرح
 مقرون به صرفه بودن
 راحتي در تميز كردن
معايب كفپوش هاي كاشي و سراميك:

 مقاومت كم
 مناسب نبودن براي مكان هاي سرد

انواع كفپوش هاي چوبي:
يكي ديگر از انواع كفپوش ها در طراحي ساختمان ها ، كفپوش هاي چوبي مي باشند. اين كفپوش ها در انواع طبيعي و مصنوعي وجود دارند. كفپوش چوبي از جمله مواد گرم بوده و حس گرما را به محيط مي دهد. انواع كفپوش هاي چوبي عبارتند از :

 پاركت
كفپوش پاركت از چوب درختان افرا، بلوط و كاج ساخته مي شود. امروزه پاركت از محبوب ترين كفپوش در طراحي ساختمان ها محسوب مي شود.

مزاياي كفپوش پاركت:

 ايجاد حس گرما و صميميت در محيط
 تنوع زياد در طرح و رنگ
 وزن پايين
معايب كفپوش پاركت:

 سخت بودن نظافت آن
 مقاوم نبودن در برابر آب
 نصب سخت
 لمينت
لمينت همانند پاركت بوده و از چوب ساخته مي شوند.

مزاياي كفپوش لمينت:

 تنوع و زيبايي بيشتر نسبت به پاركت
 نصب آسان
 مقاومت بالا در برابر خراش
انواع كفپوش‌ هاي پلاستيكي:
از ديگر انواع كفپوش در طراحي ساختمان ها ، كفپوش پلاستيكي مي باشد كه خود شامل لينولئوم مي شود. لينولئوم از روغن تخم كتان، الياف چوب، گرد چوب پنبه، رزين و سنگ آهك تشكيل مي شود.

لينولئوم داراي تنوع بالايي بوده و به صورت ورقه اي و كاشي در بازار موجود مي باشد. اين كفپوش مناسب مكان هايي كه نيازمند بهداشت بيشتري هستند مي باشد و در برابر آلودگي ها ، رشد قارچ و ميكروب مقاوم مي باشد.

مزاياي كفپوش لينولئوم:

 تنوع زياد در رنگ و طرح
 مقاوم در برابر آلودگي
 تميز كردن آسان
سخن پاياني
انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها از جمله موارد مهمي مي باشد كه اگر مناسب با اصول و طراحي ساختمان و متريال استفاده شده در آن خريداري شود، مي تواند ارزش ساختمان را چند برابر كند.

براي خريد كفپوش در طراحي ساختمان ها بايد به بودجه، سليقه، نوع طراحي ساختمان، متريال استفاده شده و ارزش فعلي خانه توجه نماييد.

در نهايت لازم به ذكر است مجموعه خط و خاك به صورت تخصصي اقدام به طراحي انواع پروژه هاي ساختماني مي نمايد و همواره در جهت بهبود فضاهاي معماري و در راستاي جلب رضايت شما عزيزان از ابتدا تا انتهاي پروژه گام برداشته است.

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/5/18 ساعت: ۱۲ توسط:mycustomerr :

طراحي ساختمان

شركت خط و خاك يك شركت شناخته‌شده و پيشرو در صنعت ساختمان‌سازي است كه با بهره‌مندي از بهترين و مجرب‌ترين مهندسان و مشاوران معماري، آماده ارائه مجموعه‌اي از باكيفيت‌ترين خدمات طراحي ساختمان، طراحي و معماري سازه، خدمات مشاوره، نظارت، مديريت و اجراي پروژه‌هاي ساختماني، طراحي داخلي، طراحي نما، نوسازي منازل مسكوني و اداري، مشاركت در ساخت، طراحي حرفه‌اي ويلا و باغ و…به شما عزيزان مي‌باشد.

مهندسان و مشاوران معماري ما در شركت خط و خاك با بهره‌مندي از دانش و تجربه كافي مي‌توانند با طراحي پلان، طراحي نما، مدل‌سازي سه‌بعدي، طراحي دكوراسيون داخلي، طراحي محوطه‌سازي، ساخت انيميشن پروژه‌هاي معماري و بسياري موارد ديگر، همواره شما را در ساخت پروژه‌هاي ساختماني و معماري همراهي كنند.

 

طراحي ساختمان مسكوني و اجراي داخلي

اجراي پروژه‌هاي ساختماني، فرايند بسيار پيچيده‌اي است كه نياز به برنامه‌ريزي و تعيين استراتژي‌ها و انتخاب مسيري مشخص دارد. چنانچه تصميم داريد ساختمان موردنظر خود را طراحي و اجرا كنيد، بهتر است از همان ابتدا به فكر طراحي داخلي آن باشيد و پروسه طراحي و اجراي بناي خود را طبق نقشه و پلان مشخصي پيش ببريد.

 

با استفاده از خدمات طراحي ساختمان شركت خط و خاك مي‌توانيد به مجموعه‌اي از به‌روزترين و كاربردي‌ترين استراتژي‌هاي اجراي نقشه و پلان دسترسي داشته باشيد.

 

بازسازي داخلي انواع بناهاي مسكوني، اداري و تجاري

بسياري از افراد به دليل صرفه‌جويي در هزينه‌ها و يا هر دليل ديگر ترجيح مي‌دهند فضاي داخلي ساختمان خود را با ايجاد تغييراتي جزئي يا اساسي، بازسازي و يا نوسازي كنند. اجراي صحيح و اصولي بازسازي داخلي ساختمان نيز نيازمند تخصص، مهارت‌هاي فني و تجربه و دانش مي‌باشد و اگر اين كار بر طبق اصول و استانداردهاي معماري انجام نشود، موجب بروز خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري خواهد شد.

 

شركت خط و خاك با بهره‌مندي از كارشناسان و مهندسان معماري و عمران آماده است تا كليه خدمات ساخت‌وساز ازجمله نوسازي و بازسازي ساختمان، اجراي دكوراسيون داخلي، نوسازي نما، طراحي نقشه معماري و… را به متقاضيان محترم ارائه دهد.

 

 تيم فني ما در شركت خط و خاك باسابقه اجراي پروژه‌هاي متعدد، از ابتدا تا انتهاي پروژه‌هاي ساختماني در كنار شما خواهند بود و متبحرترين مهندسان و كارشناسان عمران كه آن‌ها نيز داراي سابقه‌اي درخشان مي‌باشند، طراحي نقشه‌هاي سازه و تأسيسات ساختمان شما را به عهده مي‌گيرند.

 

همچنين مي‌توانيد مراحل اخذ مجوز تخريب ساختمان و شروع اجراي ساختمان جديد خود را به تيم حرفه‌اي اجرا و نظارت شركت خط و خاك بسپاريد و از بهترين و باكيفيت‌ترين خدمات بهره‌مند شويد.

 

شركت خط و خاك متشكل از تيمي مجرب و حرفه‌اي است كه با به‌كارگيري جديدترين سبك‌ها (مدرن و كلاسيك) و متدهاي طراحي ساختمان، بنايي زيبا، منحصربه‌فرد و باكيفيت به شما تحويل مي‌دهد.

 

برخي از خدمات شركت خط و خاك

طراحي ساختمان و اجراي تخصصي پروژه‌هاي لوكس معماري با كاربري‌هاي مختلف مسكوني، تجاري، اداري و

طراحي معماري داخلي با استفاده از جديدترين متدهاي روز

طراحي و مطالعات نقشه‌هاي معماري، سيستم الكتريكي و مكانيكي ساختمان

طراحي و اجراي پروژه‌هاي ساختماني از صفر تا صد

نظارت و مديريت پروژه‌هاي ساختماني

طراحي و اجراي تخصصي نماي بنا، محوطه‌سازي و روف گاردن، ديوار حياط و...

ارائه مشاوره درزمينهٔ طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي مدرن‌ترين آشپزخانه‌هاي روز دنيا به همراه كابينت و كناف

طراحي كناف سقف و ديوار داخلي واحدها

طراحي نورپردازي در فضاي مشاعات، لابي، راه‌پله و داخل واحدها

ارائه مشاوره و طراحي فضاهاي خاص نظير آلاچيق‌ها، مسترها، سرويس‌ها، سونا، استخر و...

طراحي نماي ساختمان‌هاي قديمي به‌منظور بازسازي و نوسازي با حداقل تغييرات و هزينه

طراحي و اجراي فضاهاي ويلايي و باغ به سبك‌هاي كلاسيك، مدرن و لوكس

و...

برخي از مهم‌ترين اهداف شركت خط و خاك عبارت‌اند از:

استفاده از جديدترين متدهاي دنيا در طراحي ساختمان

ارائه كاربردي‌ترين خدمات مشاوره تخصصي درزمينهٔ ساخت‌وساز

جلب رضايت مشتريان از ابتدا تا انتهاي پروژه

سخن پاياني

شركت خط و خاك يك شركت طراحي معماري و اجراي پروژه‌هاي ساختماني است كه با تكيه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همكاراني متخصص، حرفه‌اي و باسابقه‌اي درخشان توانسته است پروژه‌هاي ساختماني متنوعي را از ابتدا تا انتها مديريت و اجرا نمايد. ازجمله خدمات شركت خط و خاك مي‌توان به طراحي معماري ساختمان، طراحي نما، طراحي محوطه، طراحي دكوراسيون داخلي، مشاوره و مجري پروژه‌هاي ساختماني، نظارت و مديريت ساخت‌وساز، بازسازي و نوسازي منازل مسكوني و اداري و… اشاره كرد.

 

همين امروز با كارشناسان حرفه‌اي و مجرب ما در شركت خط و خاك تماس بگيريد.

وبسايت: https://khatokhak.com/

مشهد، بزرگراه ازادي، برج سامان، مديريت: محمدرضا ابريشمي

۰۹۱۵۰۲۹۴۸۲۸

۰۵۱-۳۶۵۸۵۲۰۷

شنبه تا پنجشنبه: ۷:۰۰ - ۱۷:۰۰

 


 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/24 ساعت: ۲۰ توسط:mycustomerr :